پایه استند

تعریف ویژگی های نمایشگاه

رفتن به نمایشگاه

تعریف ویژگی های نمایشگاه

در ادبیات بازاریابی امروز ، نیز نمایشگاه به سکویی اطلاق میشود که تولیدکنندگان ، محققین ، مبتکرین و
نوآوران صنعتی و بازرگانی به نمایش و عرضه کالاهای جدید می پردازند و از این طریق سعی میکنند با
تولیدکنندگان مواد اولیه مورد نیاز ، خریداران ، پیمانکاران و سازمان های دولتی و رسمی ارتباط برقرار سازند.

مدیریت برگزاری نمایشگاهویژگی های مثبت نمایشگاه های فروش

-۱ کالاها علاوه بر آنکه به نمایش گذاشته می شوند به فروش هم می رسند.
-۲ شمار زیادی از مردم ترغیب می شوند که از نمایشگاه بازدید کنند.
-۳ بازدید برای عموم آزاد است.
-۴ معمولا بهای کالاها کمی ارزان تر از بازار است.

ویژگی های منفی نمایشگاه های فروش

-۱ سالن های این نوع نمایشگاه ها بسیار شلوغ است.
-۲ باید به میزان تقاضای مردم ، کالا به اندازه کافی در داخل غرفه وجود داشته باشد.
-۳ باید به تعداد کارمندان غرفه افزود.
-۴ معمولا عامه مردم از نمایشگاه بازدید می کنند و تعداد بازدیدکنندگان متخصص و اهل فن بسیار کمتر از
نمایشگاه ها است.

مدیریت برگزاری نمایشگاهویژگی های مثبت نمایشگاه های بازرگانی

-۱ ممکن است حجم سفارشات خریداران بسیار قابل ملاحظه باشد.
-۲ بازدیدکنندگان تا حد زیادی متخصص و خریدارانی واقعی هستند.
-۳ بازدیدکننگان آشنایی خوبی با محصولات یا خدمات ارائه شده کسب می نمایند.
-۴ امکان انعقاد قراردادهای کلان در این نمایشگاه ها بسیار زیاد است.

ویژگی های منفی نمایشگاه های بازرگانی

-۱ مشارکت در این نوع نمایشگاه ها با هزینه نسبتا بالایی صورت می گیرد.
-۲ شاید حضور در اولین نمایشگاه برای غرفه داران سوددهی چندانی در پی نداشته باشد.
-۳ بلیط وروردی این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه های فروش گران تر است.

دلایل موفقیت نمایشگاه ها عبارتند از :

-۱ فراهم بودن امکانات برای ارتباط مستقیم رو در رو بین تولید کننده(فروشنده) با خریدار و مشاهده
عینی کالا و مذاکره با یکدیگر که بهترین موفقیت را برای فروش کالا ایجاد می کند.
-۲ فروشنده یا بازاریاب بلافاصله پس از رویت کالا توسط خریدار عکس العمل وی را مشاهده خواهد کرد.
-۳ دسترسی و پیدا کردن خریدارانی که نام و نشان در هیچ کاتالوگ و یا کتاب راهنمایی ندارند.
-۴ بررسی ویژگی های کالاهای رقیب ، مقایسه قیمت ها ، تعیین نقاط ضعف و قوت کالاها و در نتیجه ارائه
درست و صحیح کالاها
مجموعه این دلایل شرکت در نمایشگاه های بین المللی را یک فرصت طلائی جهت ایجاد ارتباط ، اطلاع رسانی و
پیشبرد فروش برای شرکت های بزرگ و موفق دنیا نموده است.

معرفی کالاهای شما به 150 کشور دنیا نمایشگاه مجازی اکسپو هلد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *